نظارت و ارزیابی برنامه راهبردی و عملیاتی

پایش خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی پزشکی انجام شده در واحد جهت شناسایی نقاط قوت و تقویت آن و آگاهی از نقاط ضعف  و برطرف نمودن آن در وهله اول از طریق نظرسنجی از کاربران کتابخانه از طریق ارائه فرمهای طراحی شده و تجزیه و تحلیل آن در دفتر کیفیت مرکز انجام میگیرد. در گام بعدی این سنجش به صورت درون سازمانی با نظارت کمیته  اجرایی مربوطه متشکل از ریاست، مدیریت، حراست، امور اداری، معاونت آموزشی مرکز انجام میگیرد تا خدمات و فرآیندهای ارائه شده، عملکردها، نقاط قوت، نقاط ضعف، محدودیت منابع و بودجه، استفاده از فناوریهای نوین اطلاعاتی، امکانات و عملکرد کارکنان بررسی می گردد. ارزیابی برون سازمانی نیز با پایش سالانه وزارت متبوع انجام میگیرد تا با آگاهی از پتانسیل ها، فرصت ها و محدودیت ها، کیفیت خدمات ارائه شده به بالاترین سطح خود برسد. مجموعه اطلاعات گردآوری شده از طریق موارد ذکر شده در جهت اولویت بندی خدمات و راهکار حل مشکلات مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. با داشتن نظارت مناسب در کنار معیارهای ارزیابی خوب، برنامه عملیاتی به برنامه بهبود کیفیت خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی پزشکی تبدیل خواهد شد زیرا از چرخه بهبود مداوم «طراحی، انجام، بررسی و اقدام» پیروی می کند. تغییرات مرتبط در محیط داخلی و خارجی خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی پزشکی به طور فصلی، شش ماهه یا سالیانه بررسی می شوند. تغییرات اساسی در محیط در تغییر اولویت ها منعکس می شود و به همین ترتیب اهداف اصلی و اهداف عملیاتی جدید بر این اساس تدوین می شوند. 

فرم پیشنهاد خرید منابع اطلاعاتی